[linux] Re: Linux en Java

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Zo Jan 13 21:23:46 CET 2013

On 01/12/13 22:54, meine wrote:
> de afgelopen tijd is er nogal wat gedoe over Java en de onveiligheid daarvan. verschillende overheden adviseren om Java uit te schakelen of zelfs helemaal te verwijderen.
>
> Java zal op de meeste systemen wel gebruikt worden en maakt ook onderdeel uit van Linux distro's.
>
> zijn de Linux versies van Java nou ook _endangered_?

Ja, maar updates zijn volgens mij beschikbaar. Zie
https://security-tracker.debian.org/tracker/CVE-2012-4681 en
https://security-tracker.debian.org/tracker/CVE-2013-0422 als Debian de
distributie is die je gebruikt (ook als je geen Debian (waarom? ;)
gebruikt, er staan links op die pagina's naar andere distros).