[linux] Re: onwillige virtual box, gestrand in eigen compileerpoging

meine trialero op gmx.com
Di Jan 15 22:03:48 CET 2013

> Het lukt me niet meer Virtual Box op te starten om van daaruit
> een ander OS (XP) op te starten.

VB heeft altijd de kernelmodules nodig anders werkt ie niet. probleem is dat de nieuwe kernelmods niet altijd direct na een update beschikbaar zijn en je ge-update VB dan een paar dagen onfunctioneel is. oracle haalt wel vaker de pers met haar update-policy ;-)

de oplossing die ik hiervoor zelf heb gebruikt is om voor VB het volgende te installeren: dkms virtualbox akmod-virtualbox (fedora repo)
de akmod zorgt voor automatische updates van de kernelmodules.

wanneer virualbox niet in de repo zit kan je de VB-repo apart installeren via
# rpm --import orace_vbox.asc (ik weet niet wat debian distro's ipv rpm gebruiken)

mijn ervaring is dat {vboxdrv setup} niet veel helpt maar alleen constateert dat het niet goed zit

--
//meine