[linux] Re: HP dwingt haast tot gebruik van hun software, geeft nul bij vraag software-ondersteuning

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Jan 17 11:38:53 CET 2013

On Wed 16 Jan 2013, Daniel von Asmuth wrote:

> Apple Laserprinters waren altijd een stuk duurder vanwege de
> licentiekosten voor Adobe PostScript (TM), maar een HP lazerstraal
> komt standaard met goedkoop PCL.

Het zou nou NOOIT bij mij opkomen om een Apple ding te kopen (zeker niet
om mee te printen).

Er zijn heel veel alternatieven tegenwoordig die gewoon postscript
praten, al noemen ze het soms iets anders vanwege rechten. Ik ben wel
gecharmeerd van de Brother laserprinters; die hebben "BRScript" wat
gewoon alles slikt wat ik er aan postscript tegenaan gooi. Duur zijn ze
zeker niet.

Paul