[linux] Re: wachtwoorden opslaan

joop g jjge op xs4all.nl
Za Jun 1 09:59:25 CEST 2013

On Saturday 01 June 2013 00:53:31 Harold Knibbe wrote:
> Beste allemaal,
>
> IK heb een boel wachtwoorden.
> Laat ze wel eens door de browser opslaan.
> Maar ik wil het voor de zekerheid ook in een bestandje hebben.
>
> Het is natuurlijk niet handig om dat zomaar op je computer op te slaan.
>
> Zelf dacht ik aan een bestandje in Libere Office.  Dat ik wel op de computer
> zet maar dan encrypted.
>
> Hebben jullie nog adviezen hoe ik het het beste aanpakken kan?
>
> Brand maar los..
>
> Met vriendelijke groeten,
>
> Harold Knibbe

Ik weet niet, hoe sterk en veilig de encryptie van LibreOffice is. Zelf bewaar
ik al jaren mijn wachtwoorden gewoon in een bestand, versleuteld met PGP,
onder een flink lange "pass phrase".

Daarnaast heb ik een encrypted opslag op een smart card, maar dat werkt alleen
onder Windhoos :-( en het is closed source, dus hoe veilig dat is, weet ik
niet. Gebruik ik dus niet voor toegang tot mijn bankrekening.