[linux] Re: wachtwoorden opslaan

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Za Jun 1 11:41:43 CEST 2013

Op 1 jun. 2013 01:20 schreef "Harold Knibbe" <h-knibbe op versatel.nl> het
volgende:

> Beste allemaal,
>
> IK heb een boel wachtwoorden.
> Laat ze wel eens door de browser opslaan.
> Maar ik wil het voor de zekerheid ook in een bestandje hebben.
>
> Het is natuurlijk niet handig om dat zomaar op je computer op te slaan.
>
> Zelf dacht ik aan een bestandje in Libere Office.  Dat ik wel op de
computer
> zet maar dan encrypted.
>
> Hebben jullie nog adviezen hoe ik het het beste aanpakken kan?
Een tijdje terug liep ik tegen hetzelfde probleem aan. Steeds meer
wachtwoorden.
Na wat snuffelen op Internet kwam ik toen bij keepassx uit.

Voordelen: geen enge dependancies, ook bruikbaar op android, password
generator, enz.

Inloggen op $website is nu een kwestie van opzoeken in keepassx, selecteren
en ctrl+v. Ik kijk niet eens meer naar het ww zelf. Die is volledig random.

Mvg, Guus