[linux] Re: Kmail en mailtjes

Fred Mobach fred op mobach.nl
Za Jun 1 16:00:32 CEST 2013

On Saturday 01 June 2013 02:19:05 Harold Knibbe wrote:

> IK heb Suse 12.3 en Kmail.
>
> Nou lijkt het wel of Kmail maar een bepaalde hoeveelheid mailtjes kan
> opslaan. Kan dat kloppen.
> Ik schoon regelmatig mijn mailtjes op. Hij lijkt het dan weet even te
> doen. IK heb dat probleem al eerder gehad.

M'n mail directory bevat bijna 7 GB aan berichten; met in sommige
directories meer dan 40.000 berichten. Als iets me te traag wordt ga ik
een verdachte directory opknippen in onderdelen. Dat werkt pas een jaar
of 15 naar tevredenheid.

> Mag je nog steeds geen email onder HTML verzenden trouwens?

Sommigen zullen zulke berichten niet lezen: zie Settings -> Configure
KMail -> Security -> Reading -> HTML Messages. Beide opties heb ik
bewust uit laten staan waardoor HTML berichten onleesbaar blijven.
--
Fred Mobach
website : https://fred.mobach.nl