[linux] Re: Kmail en mailtjes

meine trialero op gmx.com
Zo Jun 2 12:38:43 CEST 2013

On Sat, 1 Jun 2013 16:00:32 +0200
Fred Mobach <fred op mobach.nl> wrote:

> M'n mail directory bevat bijna 7 GB aan berichten; met in sommige
> directories meer dan 40.000 berichten.

niet om te flamen, maar is dat nog effectief >40k aan mails? op mijn werk geef ik presentaties over Getting Things Done, daar leer ik mijn collega's dat je mailprogramma geen archiefsysteem is. 9300 mails in een inbox wat tot nu toe het meeste dat ik ben tegengekomen, @fred is nu dus lijstaanvoerder ;-)

1. mails direct beantwoorden
2. direct deleten of bewaren als reminder voor je gestelde vraag
3. archiveren van evt bijlagen voor referentie

simpele werkwijze, maar het houdt je mailsysteem wel schoon en vooral snel. toegegeven, outleak heeft meer last van volle mailboxes dan andere progs.

--
//meine