[linux] Re: een vraagje om advies

victor r900 op ziggo.nl
Zo Jun 2 20:29:36 CEST 2013

Met KDE speelt zich kennelijk hetzelfde af als met Gnome. Met Gnome 2
was ik heel tevreden maar Gnome 3 vond ik verschrikkelijk. Op het
ogenblik gebruik ik ook Xfce en dat bevalt me goed. Ik draai nog Debian
Squeeze. Soms is dat lastig omdat nieuwe programma's dan nog niet
gebruikt kunnen worden. Maar voor de belangrijke programma's zoals Libre
Office bestaat een backport zodat je ze toch kunt gebruiken.

Vanwege dingen als Unity en Gnome 3 heb ik toch de indruk dat ik de
dingen meer in eigen hand moet nemen. Ik wil zoveel mogelijk terug naar
de commandline en dan speciale functies die ik nodig heb in een
scriptfile zelf toevoegen.

Victor