[linux] Re: Iemand wifi draaiend gekregen op (hp) notebook onder suse?

Gerald Sprik g.sprik op hccnet.nl
Vr Jun 21 01:36:20 CEST 2013

Op donderdag 20 juni 2013 16:58:24 schreef Julien Michielsen:

> Tijdje geleden heb ik een hp 650 notebook gekocht, en, na verzoek, een
> setje suse 11 enterprise dvd's ontvangen.  De installatie daarvan ging
> goed, en bijna alles werkt OK.

Mooi !

> Op één ding na: draadloos internet-
> contact.  De daarvoor aanwezige hardware: Ralink netwerk controller
> met apparaat-specificatie 71916 of 78480 (beide nummers vermeld
> door yast).

De vraag is welk type wifichip van Ralink in deze notebook zit. De nummers 71916
en 78480 zeggen mij niets. Het zou moeten beginnen met RT en daarachter 4
cijfers.

Wat is de output van *lspci -nnk* (uitvoeren als root)?

> Ik weet niet wat de aansturende software zou moeten zijn:
> onder /lib/firmware vind ik een tiental binaries met namen oplopend van
> rt2561.bin tot rt3090.bin,.

Dat is inderdaad firmware voor Ralink, maar misschien ontbreekt nog de firmware
voor dit specifieke type, en kan je daarvoor nog een aanvullend pakketje met
firmware installeren? Ik ben zelf niet bekend met Suse, maar zoek naar kernel-
firmware, ralink-firmware of iets dergelijks.

Groeten, Gerald.