[linux] Re: Iemand wifi draaiend gekregen op (hp) notebook onder suse?

Vr Jun 21 15:30:16 CEST 2013

Aldus schreef Gerald Sprik op Fri, Jun 21, 2013 at 01:36:20AM +0200:

> Mooi !

> De vraag is welk type wifichip van Ralink in deze notebook zit. De nummers 71916
> en 78480 zeggen mij niets. Het zou moeten beginnen met RT en daarachter 4
> cijfers.

Dit zou de eigenaar moeten weten. Het Internet denkt dat het een RT5390
of RT539a is.  De kernel module zou rt2800pci moeten zijn.

> Wat is de output van *lspci -nnk* (uitvoeren als root)?

> Dat is inderdaad firmware voor Ralink, maar misschien ontbreekt nog de firmware
> voor dit specifieke type, en kan je daarvoor nog een aanvullend pakketje met
> firmware installeren? Ik ben zelf niet bekend met Suse, maar zoek naar kernel-
> firmware, ralink-firmware of iets dergelijks.

Gewoon een kwestie van an je ziel verkopen aan Google.

http://askubuntu.com/questions/234155/ralink-driver-installed-but-still-no-wfi

Hee, gesupporte HP drivers:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=321957&prodSeriesId=5225011&prodNameId=5225015&swEnvOID=4063&swLang=13&mode=2&taskId=135&swItem=ob-111718-1
(voor Windows)
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?swItem=ob-92830-1&lang=en&cc=us&idx=0&mode=4&
(voor SuSE)

Als de HP drivers het niet doen, compileer zelf van:
https://www.kernel.org/pub/linux/kernel/projects/backports/stable/

Als de driver werkt hoef je alleen nog maar de firmware in te laden en
daarna zou de kaart naar commando's als 'iwconfig' moeten luisteren.

Suc6,

Daniel

--

		People who bought this story also bought....