[linux] standaard xs4all pppoa en public ip voor server

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Do Mrt 7 16:31:58 CET 2013

Hallo allemaal,

Ik heb even wat hulp nodig, een server verhuist naar een nieuwe locatie
waar een standaard consumenten XS4ALL ADSL2+ ANNEX A verbinding met een
FRITZ!Box 7360 aanwezig is.

PPPoA
VCMUX
VPI:8
VCI:48

Hoe krijg ik deze modem zover dat de server een public IP-adres krijgt?

Bij de vorige locatie is een Thomson SpeedTouch 516v6 omgebouwd tot een
PPPoA bridged constructie....(pijnlijk).

Ik weet dat ik problemen had kunnen voorkomen door een ondersteunde
provider te nemen met een extern IP...

Graag een link of directe informatie hoe de FRITZ!Box 7360 om te bouwen is.

Advies waar ik deze vraag beter kan stellen is ook welkom.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Jelle de Jong