[linux] Re: standaard xs4all pppoa en public ip voor server

Do Mrt 7 18:59:51 CET 2013

Aldus schreef Jelle de Jong op Thu, Mar 07, 2013 at 04:31:58PM +0100:
> Hallo allemaal,
>
> Ik heb even wat hulp nodig, een server verhuist naar een nieuwe locatie
> waar een standaard consumenten XS4ALL ADSL2+ ANNEX A verbinding met een
> FRITZ!Box 7360 aanwezig is.
>
> PPPoA
> VCMUX
> VPI:8
> VCI:48

Tsja, ik zit ook met zoiets. Het mooiste zou zijn om de Fritz!Box te
pensioneren en je server als PPPoA daemon te laten fungeren.  Echte
documentatie van het apparaat krijg je niet. Ik ben zelfs bang dat
XS4All in staat is om het apparaat van buiten af te hacken en om te
configureren of de firmware te upgraden.

> Hoe krijg ik deze modem zover dat de server een public IP-adres krijgt?

Mijn 'oplossing' is om de nodige poorten te laten forwarden naar de
server en het publieke IP-adres te koppelen aan de loopback poort van
de server.

Suc6,

Daniel