[linux] Re: conflicterend hibernate met cron.daily; hoe los je dat op?

Fred Mobach fred op mobach.nl
Za mei 11 14:51:01 CEST 2013

On Saturday 11 May 2013 11:22:01 Julien Michielsen wrote:
> Ik heb een cron.daily script dat iedere dag uitvoerde wat dage-
> lijks gebeuren moest. (backup was een van de opdrachten.)
> Het lijkt mij dat cron van streek is wanneer je hibernate gebruikt.
> Lijkt dat een restart na hibernate niet meer met cron.daily "praat".
> Heb daarnaar gezocht, en gevonden dat ik anacron toe moet
> voegen aan "Restart Services" in common.conf.
> Ik kan dat bestand echter niet vinden op SuSE 12.3, en het gebruik
> van anacron is mij ook te onbekend om in zo'n plas te willen gaan
> zwemmen.  Kent iemand anacron om een cron.daily-script uit te
> [...]

Het is geen antwoord op de vraag maar meer een beschrijving wat crond
eigenlijk doet volgens de manpage:

Het proces crond controleert elke minuut of een of meer van de regels
uit de diverse crontab configuratiebestanden moet worden gestart in die
minuut. Er staat niets in de manpage over welk proces controleert of
reeds gestarte processen ook correct gestopt zijn, dus dat mogen die
processen zelf verzorgen.

Overigens leest onder openSUSE 12.1 crond ook /etc/anacrontab.
--
Fred Mobach
website : https://fred.mobach.nl