[linux] nomachine versie 4, iemand?

hans paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Di Nov 12 10:37:03 CET 2013

Hoi,
Nomachine is met een nieuwe versie uitgekomen (nomachine 4), maar ik heb
er een groot probleem mee. Mijn servermachine heeft een voorhistorische
grafische kaart, omdat ik er geen monitor  aan heb hangen. De oude NX
had daar geen problemen mee en gebruikte de X client op de machine waar
ik achter zit te werken, zoals dat ook hoort.

De nieuwe nomachine echter geeft de display van de grafische kaart in de
servermachine weer op de client machine, en dat is een absolute horror.
Iemand ervaring met nomachine en/of zinvolle suggesties?

Nee, ik kan de default 640x480 op de server niet veranderen.

Ik denk dat ik de nomachine server op een op andere manier moet
vertellen dat hij niet de aanwezige grafische kaart pakt, maar iets
virtueels moet doen. God weet hoe...

Paai