[linux] Re: internetbankieren

Frederik Vos inktvis75 op gmail.com
Ma Nov 25 13:13:18 CET 2013

Hi,
Of de meeste klanten wel of niet in staat zijn hun pc te beveiligen
lijkt me niet relevant: je bent daar verantwoordelijk voor. Voorbeeld:
als jouw pc gebruikt wordt om spam te versturen omdat jij niet snapt
hoe je een mailserver configureert, moet je provider je simpelweg
afsluiten tot je het probleem hebt opgelost. En voor mijn part nog een
rekening voor de overlast die je veroorzaakt hebt.
De vraag is naar mijn mening:
-  wat redelijkerwijs verwacht mag worden, zonder dat de bewijslast
moet worden omgekeerd.
- hoe gaan banken om met non-windows operating systems, worden die per
definitie als onveilig gezien ?
- hoe kun je als vereniging zorg dragen voor informatie om beginnende
gebruikers te helpen bij vragen rond internet bankieren, en internet
veiligheid in het algemeen

--
greetz,
 Frederik Vos