[linux] Re: autostart vmware

Do Nov 28 18:55:56 CET 2013

Aldus schreef Paai op Thu, Nov 28, 2013 at 06:38:35PM +0100:
> Ja. Alleen worden er al automatisch programmas gestart. Zelfs afhankelijk
> van of ze bij shutdown actief waren. Dus waar wordt dat opgeslagen?

Zoals eerder gezegd: dat hangt af van uw Window Manager. Zware Window
Managers als KDE en GNOME (Unity voor Ubuntu) doen een heleboel meer dan
alleen de grootte en plaats van uw vensters bepalen. De suggestie
blijft toch om een X dot file als .xinitrc of .xsession of .Xclients te
gebruiken voor dit doel, ook als het bestand nog niet bestaat, of een
nieuw scriptje toe te voegen aan /etc/X11/xinit.d/

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....