[linux] Re: QR in de praktijk

hansrood hansrood op xs4all.nl
Di Apr 29 23:38:17 CEST 2014

Guus Snijders schreef op 2014-04-29 21:08:
> OT, maar gmail waarschuwt bij deze thread voor een 'mogelijke
> phishing'. Het is daarbij niet helemaal duidelijk of het om de OP
> gaat, of het bericht van Daniel (ik denk aan de OP).

OT? OP? Wat zijn dat?
> Vermoedelijk komt dit puur door de ingekorte URL's, maar wilde het
> toch even melden.

Die tiny-url's zijn dus echt een levensgrote bedreiging, zeker als je de
betreffende server niet kent? En... Wie ís is.gd??

--root op lenovotrees:~# whois is.gd
--Your request could not be performed.
--Lookup quota exceeded.

Exeeded??? Ik heb al jaren geen CLI-opdracht meer ingeklopt!!

Ik ga maar geen geperste- of dynamische URL gebruiken!

Met dank aan Daniel en Guus

hansr