[linux] Re: resolutie 4:3 na new hardware upgrade

Zo Aug 10 23:59:02 CEST 2014

Aldus schreef Aljo 'Ubuntu' Wijnands op Sun, Aug 10, 2014 at 09:46:24PM +0200:

> Ik heb al een X server NVIDIA driver die bij het opstarten zou moeten
> worden gerund, maar de Ubuntu 12.04 detecteert de monitor niet. HP v2007w.
>
> Maar ik zal het proberen wat je voorstelt.

Uw bericht geeft ons weinig meer informatie dan 'de kompjoeter doet het niet'.

Welke driver hebt u precies? Als het een X11 driver is dan zal die niet
bij het opstarten van Linux worden gerund. Welke driver gebruikt X11
daadwerkelijk? Wat hebt u in uw xorg.conf file geschreven? Moderne
monitoren schijnen een 'data display channel' te hebben waardoor de
kompjoeter de monitor kan detecteren, maar het gaat ook prima zonder.
(detecteerde Oeboentoe de monitor dan wèl toen die aan de oude kaart
hing?). Ondersteunt uw driver de grafische kaart wel? Wat hebt u gedaan
om de kaart te installeren, configureren, het probleem te diagnostiseren
en repareren?

Suc6,

Daniel