[linux] Re: awstats cgi-bin forbidden

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Aug 11 16:00:40 CEST 2014

On 11-08-14 13:40, Bart-Jan Vrielink wrote:
> Hans,
> "Order allow,deny" werkt anders, en een stuk subtieler dan je in eerste opzicht zou zeggen.
>
> Als eerst, grappig dat de eerste hit op je foutmelding (client denied by server configuration) een Wiki pagina van Apache (https://wiki.apache.org/httpd/ClientDeniedByServerConfiguration) oplevert, waar awstats als voorbeeld wordt genoemd. Echter niet direct richting een oplossing.

> [...]

Dank je. Dit helpt gedeeltelijk.  Ik neem aan dat er "order deny,allow"
staat...

ennieweej, dat veranderen voor de /usr/lib/cgi-bin directory heeft geen
resultaat. Nu heb ik in /etc/apache2/apache2.conf gekeken, en daar
'require all denied' in 'Require all granted' veranderd.

<Directory />
         Options FollowSymLinks
         AllowOverride None
         Require all granted
# was denied
</Directory>

Open ik zo niet een veiligheidsrisico?

Nu komt hij wel in de cgi-bin directory, maar weet niet wat hij met een
.pl file moet doen. Als ik hem dan vertel dat hij /usr/bin/perl moet
gebruiken, downloadt hij de file en dan is het opeens weer stil. Dan ga
ik daar maar weer eens achteraan...

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693