[linux] Re: domeinnaam vinden

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Do Aug 14 15:46:54 CEST 2014

On 14/08/14 15:27, Bart-Jan Vrielink wrote:
> Hans,
> Je bedoelt /usr/bin/host ??
>
> whois <ip> geeft aan wie de eigenaar is van de IP range.
> host <ip> doet een reverse DNS lookup op dit IP en geeft aan wat de hostnaam is die bij dit IP adres hoort (voor zover geconfigureerd)

als ik host, nslookup of whois gebruik met mijn ip-nummer, krijg ik
541D0271.cm-5-6a.dynamic.ziggo.nl, mijn ziggo-naam. Maar op dat
ip-nummer heb ik ook een stel eigen domein namen geregistreerd, zoals
paijmans.net en xandrabremers.nl. Met virtual hosts van apache zijn dat
allemaal zelfstandige websites. En DIE namen wil ik kunnen oproepen
(uiteraard voor andere ip-nummers dan de mijne).

--
Dr. J.J. Paijmans
Thuis: Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77