[linux] Re: domeinnaam vinden

Micha Kersloot micha op kovoks.nl
Do Aug 14 16:18:55 CEST 2014

Beste hans,

raar genoeg zijn de databases van 'ip-nummer -> domeinnaam' en die van 'domeinnaam -> ip-nummer' niet gekoppeld aan elkaar.

Zo kun je zonder problemen de situatie krijgen van:

host paijmans.net
paijmans.net has address 84.29.2.113

host 84.29.2.113
113.2.29.84.in-addr.arpa domain name pointer 541D0271.cm-5-6a.dynamic.ziggo.nl.

waarbij de database waar paijmans.net wordt omgezet naar 84.29.2.113 wordt beheerd door Key-systems GMBH
en de database die 84.29.2.113 omzet naar 541D0271.cm-5-6a.dynamic.ziggo.nl wordt beheerd door ZIGGO CO BACKBONE AND SECURITY

diezelfde splitsing zie je overigens ook bij e-mail. De server die je gebruikt om mail te ontvangen (smtp.secureserver.net) hoeft helemaal niet dezelfde te zijn als de server die je gebruikt om mail te verzenden.

Met vriendelijke groet,

Micha Kersloot

Blijf op de hoogte en ontvang de laatste tips over Zimbra/KovoKs Contact:
http://twitter.com/kovoks

KovoKs B.V. is ingeschreven onder KvK nummer: 11033334