[linux] Re: domeinnaam vinden

Do Aug 14 23:11:41 CEST 2014

Aldus schreef Bart-Jan Vrielink op Thu, Aug 14, 2014 at 08:38:02PM +0200:

> [...]

Sorry, maar.....

Als je het nieuws hebt gelezen (bijv op webwereld) dan had je kunnen
weten dat het Internet vandaag *niet* werkt:-(

Het Internet mag dan het TCP/IP protocol gebruiken, maar het Wilde Wijde
Web gebruikt het HTTP protocol. In de HTTP header staat gewoon een veld
met de (virtuele) host naam. Het IP adres is alleen nodig om de HTTP
berichten en antwoorden op hun bestemming te brengen. De web server
leest dan gewoon de host naam uit het HTTP bericht en gebruikt die
dan om de gewenste content op te hoesten. Daarna wordt het antwoord
weer met de TCP stroom teruggestuurd naar het IP adres van oorsprong.
De verwerking op TCP/IP niveau gebeurt gewoon door het OS.

Zodoende hoef je niet te zeuren over het IP adres maar kun je ook gewoon
in je log vastleggen welke hostnaam de klant heeft opgevraagd. Je kunt
ook aparte log files maken per virtuele host.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....