[linux] Re: domeinnaam vinden

Micha Kersloot micha op kovoks.nl
Vr Aug 15 11:22:59 CEST 2014

Beste Paai,
Opnieuw het bericht (hopelijk niet meer base64 encoded) dat ik gisteren stuurde.

Ik hoop dat het je nu duidelijk is dat wat jij wilt dus eigenlijk niet kan. Wat die zoekmachines doen zijn hele dns-en doorworstelen en indexeren zodat jij in hun interface informatie op kan vragen die op andere wijze niet te verkrijgen is.

Het is eigenlijk zoals er ook niet een eenvoudige manier is om iets op het web te kunnen vinden. Daar zijn ook hele systemen voor opgezet omdat html er alleen in voorziet om van de ene pagina naar de andere te linken en er geen optie binnen html is om pagina's te doorzoeken op steekwoorden bijvoorbeeld.

Verzonden vanaf Samsung Mobile

-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: Paai <j.j.paijmans op gmail.com>
Datum:14-08-2014 21:22 (GMT+01:00)
Aan: linux op lists.nllgg.nl
Onderwerp: [linux] Re: domeinnaam vinden

Jongens, leg ik het nou zo beroerd uit of lezen jullie zo slecht?

Ik HEB de ip-nummers van mijn gasten. Ik KAN met whois of nslookup de
primaire naam vinden.

Maar zo'n primaire naam en ip-nummer herbergt soms ook een stel andere
namen. Er zijn zelfs zoekmachines die die allemaal voor je opzoeken. Maar
ik wil dat op m'n eigen machine binnen een script doen.

Dr J.J. Paijmans
>From tablet

Sent with AquaMail for Android
http://www.aqua-mail.com