[linux] Re: resolutie 4:3 na new hardware upgrade

Aljo ´ubuntu´ Wijnands ubuntu op aljo-online.com
Zo Aug 17 15:06:36 CEST 2014

Op 10-08-14 om 18:55 schreef Aljo ´ubuntu´ Wijnands:
> Hallo,
>
> Ik heb een nieuwe grafische kaart in mijn computer, dus vond ik het
> logisch dat ik de mededeling upgrade new hardware te zien kreeg in het
> update menu.
>
> Na deze upgrade denkt mijn computer dat hij een laptop is en werkt
> alleen nog maar in 4:3 stand. Terwijl ik een 16:9 scherm heb.
>
> Hoe los ik dit op?

1) Ik heb met ´lspci´ gezien dat de grafische kaart klopt. NVIDIA
GEFORCE GT 610
2) Er is een X server driver geïnstalleerd, maar ik vraag me af of die
functioneert.
3) Ik heb een Linux driver voor NVIDIA gedownload, maar die kon ik niet
installeren omdat het me niet lukte de X server driver te stoppen.
4) Als ik opstart in recovery mode heb ik een hogere resolutie.
5) xrandr doet niets krijg dan een foutmelding over GAMMA nog iets.

Kan iemand mij vertellen hoe nu verder?

BVD, Aljo_