[linux] fedora

dick kampman dkampman op xs4all.nl
Di Jan 7 14:46:06 CET 2014

On Sun, 2014-01-05 at 13:34 +0100, Frans van Berckel wrote:

> Dat is helder. Zie dat voor de 3.13 bij Ubuntu reeds 288 bugs op de rol
> staan. Er staan tevens 3 patches klaar.

http://packages.qa.debian.org/h/hplip.html

Ik werk niet met Ubuntu, of afgeleiden. Ik kan niet zo goed tegen het
sudo-gedoe. Ik houd meer van een gewone root-mogelijkheid. Voorzover ik
heb kunnen nagaan is in de GUI's dit gegeven niet uitschakelbaar.

> Welke Fedora versie gebruik je?

Fedora 19. Ik gebruik hem hier niet zozeer, als wel, dat ik hem gebruikt
heb om het /etc/cups/ppd/HP-LaserJet-6MP.ppd-bestand in Debian te
plaatsen. En dat werkte.

Overigens gebruik ik Fedora 19 wel op een andere machine. Fedora heeft
zijn voors en tegens. Bijvoorbeeld http://www.tempogiusto.de/ bevat bij
binnenkomst een geluidsfile die onder Debian wel maar onder Fedora niet
herkend wordt. Ik ben er tot op heden niet achter gekomen wat voor
audioformaat die geluidsfile heeft. Zodat ik hem onder Fedora nog steeds
niet kan beluisteren. Daar valt natuurlijk wel mee te leven. Het geeft
voornamelijk het het vrijheidslievende karakter van de Linux-wereld aan.
Maar of het daarmee in de algemene gebruikerswereld aan kwaliteit wint
betwijfel ik wat.

Dick Kampman
dkampman op xs4all.nl
http://www.uitgeverida.nl