[linux] Re: sdd om snel te starten?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Jan 17 10:58:58 CET 2014

On Fri 17 Jan 2014, paai wrote:

> ik zit te denken aan een sdd om sneller te starten (Kubuntu). Zijn er
> do's and don'ts als ik ergens gewoon een goekdope sdd koop en hem inbouw?

Geen OCZ kopen, geloof ik :-) (Die zijn toch zo'n beetje failliet? Of
ben ik nu in de war...)

Ik heb al een tijdje een Samsung 840 240GB in een laptop, en dat werkt
perfect. Je moet er wel rekening mee houden dat de partitites correct
gealigned zijn (dus niet de 1e partitie op de traditionele sector 63
starten, maar op 1MB offset). Moderne systemen zouden dat vanzelf moeten
doen.

Paul