[linux] Re: weigerende opstart/setup van virtualbox

meine trialero op gmx.com
Zo Jan 19 15:40:22 CET 2014

Julien Michielsen <michkloo op xs4all.nl> schreef:
>Wanneer ik op mijn suse 13.1 de virtualbox probeer op te starten, en
>daarna "start" klik om xp feitelijk te installeren, krijg ik:
>Failed to open a session for the virtual machine XP.
>Failed to load VMMR0.r0 (VERR_SUPLIB_OWNER_NOT_ROOT).
>en daaronder, onder "Details"
>
>Result Code:
>NS_ERROR_FAILURE (0x80004005)
>Component:
>Console
>Interface:
>IConsole {db7ab4ca-2a3f-4183-9243-c1208da92392}
>
>Dat VMMR0.r0 geen eigendom van root zou zijn verbaast me nogal:
> [...]

staat de utility-disk in de VB repo? url staat op de VB site.

VB heeft bij mij na een update altijd problemen met ontbrekende kmod. misschien speelt dat hier ook?

voor mij is het gedoe met VB redwn om KVM Qemu uit te gaan proberen.
--
//meine