[linux] Re: /-partitie vol, apt-get purge linux-headers-3.2.0-40* weigert

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Zo Jun 15 23:01:25 CEST 2014

Op 15 jun. 2014 21:17 schreef "Paul Slootman" <paul+nospam op wurtel.net> het
volgende:

> Eh, nee.
> Er wordt niks geswapt, waarom zou het dan hot swappable heten?
Hot swappable slaat gewoonlijk op het vervangen van onderdelen bij een
draaiend systeem.
Bijvoorbeeld om een gefaalde harddisk te vervangen zonder je server down te
brengen.

Afgezien daarvan; op mijn systemen maak ik meestal maar 2 partities: /boot
en de rest een LVM PV. Daarin maak ik dan weer een paar lv's en hou ik wat
ruimte vrij.
Mocht er dan een filesystem vol lopen, dan kan ik die gewoon resizen.

Geen 'geknoei' met reboot, parted en evt fstab dus, maar gewoon gelijk door.

mvg, Guus