[linux] roll window up?

jjge jjge op xs4all.nl
Do mei 1 20:02:22 CEST 2014

Hoi,

in de meer recente versies van window mangaers (ik gebruik op het
ogenblik xfce) verdwijnt een window soms " spontaan" naar de bovenrand.
Ik heb inmiddels ontdekt, dat als je daar dan rechts op klikt dat er dan
een menu verschijnt met als optie "roll window down" en dat open het
venster weer. Hoe ik het opgerold krijg, weet ik niet, het gebeurt in
mijn optiek spontaan, maar ik zal wel ergens op geklikt hebben...

Het zal wel een feature zijn, en geen bug, maar ik vind het knap
hinderlijk. Hoe vermijd ik het, of, beter nog, hoe zet ik het af? En
welk nut zou dit ueberhaupt kunnen hebben?

Voor de GIYF-roepers: "roll window up" geeft pagina's over het oprollen
van rolhorren enzo, en "roll window down" geeft massa's details over wat
je moet doen als je in de US aangehouden wordt door de politie en nei
overhoop geschoten wilt worden. Niet erg relevant, helaas.