[linux] Re: vreemd wifi-problem

Wo mei 7 19:30:13 CEST 2014

Aldus schreef paai op Wed, May 07, 2014 at 03:49:52PM +0200:
> Ik heb een ziggo kabelmodem met wifi. Nu doet zich het probleem voor dat
> vanaf de laptops (window en apple) het internet af en toe gedeeltelijk
> uitvalt. Dat wil zeggen dat de browser blijft hangen en de wifi-modul
> beweert dat hij een netwerk aan het zoeken is. Echter: als ik een
> xtermpje open en bijvoorbeeld google ga pingen (of mijn eigen
> domeinnaam), dan werkt de ping wel.
>
> Waar zou ik het beste kunnen gaan zoeken?

Als de laptop via een ethernet-kabel én een WiFi verbinding is verbonden
met uw modem, dan zou het een routing kwestie kunnen zijn: de browser
probeert dan via de ether te communiceren en het ping-commando gebruikt
de best beschikbare verbinding.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
	The Internet is running in safe mode
	error checking enabled on all communications