[linux] Re: Newbe problemen

Zo Nov 30 19:58:46 CET 2014

Aldus schreef Rob Hendriks op Sun, Nov 30, 2014 at 05:35:03PM +0100:
> Newbe problemen, Lubuntu 14.04 op oude pentium4, boot van ssd, 2e schijf
> voor data. Die kan ik vanuit windows 7 niet benaderen, geen rechten.

Kwesties met toegangsrechten onder Windows, daar kunnen wij Linuxers
niet heel veel over zeggen. Nu vraag ik me toch af of je die tweede
schijf onder Windows kunt mounten en vooral hoe die dan is
gepartitioneerd en wat voor File System er dan op staat (als dat geen
FAT of NTFS is, dan zal Windows™ er weinig mee kunnen, tenzij je een
speciale driver voor EXT2FS of zo hebt geïnstalleerd.

> Bootschijf lukt wel. Ander probleem is hoe ik een Apple timecapsule kan
> benaderen. Ik zie die wel, maar ook hier geen rechten.

Hebben we het nu weer over Windows, gewoon over Apple OS/X, of over
Linux??

> Rob

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth