[linux] newbe problemen 2

Rob Hendriks robhendriks54 op gmail.com
Zo Nov 30 22:06:41 CET 2014

Misschien niet duidelijk geweest, oude Pentium 4 met Lubuntu 14.04 op ssd
geinstalleerd. Werkt prima. Kan met een windows 7 pc die ssd benaderen en
bestanden kopieren. 2e schijf in die machine ook met ext4 wordt door
windows 7 gezien maar ik kan er geen bestanden naar kopieren.
De rechten staan bij samba open voor iedereen.
Mijn tweede probleem was dat ik met Lubuntu de Apple timecapsule wel zie
maar niet kan benaderen, bestanden kopieren of er vanaf halen.