[linux] Re: niet compilerend systeem (32/64 bits conflict)

Wo Okt 1 16:15:25 CEST 2014

Aldus schreef Julien Michielsen op Wed, Oct 01, 2014 at 03:44:55PM +0200:

> i586-suse-linux

> i686

>   gcc -v
> Using built-in specs.
> COLLECT_GCC=gcc
> COLLECT_LTO_WRAPPER=/usr/lib/gcc/i586-suse-linux/4.8/lto-wrapper
> Target: i586-suse-linux

Op dit systeem zou u gewoon een kernel moeten kunnen compileren, maar
uiteraard wordt dat 32-bits software, geen 64 bit.  (OpenSuse 13.1 lijkt
me redelijk recent).

> [...]
> " De vraag is of een deel van uw systeem uit 32-bits software bestaat."
> Ik heb een openSUSE-13.1-DVD-x86_64.iso ge-installeerd, en het lijkt
> erop dat daarmee nogal wat 32-bits en 64-bits software door elkaar
> gezet wordt.  Ik dacht maar een keer vers als "echt-64 bits" neer te
> zetten, maar op het moment dat ik moest beslissen mijn huidige
> systeem te overschrijven dacht ik "@#!!?", en zag ik er maar van af.
> Maar het blijft vervelend dat je met een 64-bitter je kernel niet kunt
> compileren omdat je systeem te 32 is.  Ga hier mogelijk een vraag

Maar u hebt er al een vraag over gesteld op de NLLGG lijst en u hebt
er nu ook antwoord op.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....