[linux] goed gecompileerde 64bits kernel, nu grub-install conflict

Za Okt 4 11:08:57 CEST 2014

Dat ik mijn systeem niet 64-bits com compileren zat hem in een
vergissing van mij bij de installatie: ik had een i586 versie ge-instal-
leerd, in de foutieve veronderstelling dat ook dat een 64-bits versie
was.  Met de x86_64-versie kreeg ik wel een naar 64-bits compi-
leerbaar systeem.  Alleen de laatste stap: grub2-install gaf een
bevreemdende foutmelding, vanwege een nog meer bevreemdend
ext2 conflict:
# grub2-install /dev/sdb1
/usr/sbin/grub2-bios-setup: warning: File system `ext2' doesn't support
embedding.
/usr/sbin/grub2-bios-setup: warning: Embedding is not possible. GRUB can
only be installed in this setup by using blocklists. However, blocklists
are UNRELIABLE and their use is discouraged..
/usr/sbin/grub2-bios-setup: error: will not proceed with blocklists.
Nou heb ik kort geleden een ssd-disk gekocht en daar heb ik het
nieuwe systeem opgezet, verdeeld in drie partities: 50GB voor /,
51 voor /var en nog 10GB swap. (Kennis van mij vond dit onzin, en
raade aan alles op 1 partitie te zetten omdat dit efficienter zou zijn.)
De twee data-partities voor / en /var zijn allebei in ext4 formaat.
De source partitie (/usr/src/linux-3.16.2) is op een aparte, met ext4
geformatteerde partitie neergezet.  Vanmorgen heb ik de kernel opnieuw
gecompileerd, en dat ging zonder foutmeldingen. (typescript zojuist
nog gecontroleerd.)  De hele kernel (source en systeemfiles) staat op
ext4 partities.  Ook /usr/sbin is ext4:
  # df -T /usr/sbin/
Filesystem     Type 1K-blocks    Used Available Use% Mounted on
/dev/sdb1      ext4  51776100 8813332  41891664  18% /

Waar kan die melding van hierboven
"/usr/sbin/grub2-bios-setup: warning: File system `ext2' doesn't
support embedding."
dan vandaan komen?
Iemand een idee?
bvd