[linux] Re: Minimaliseren van een programmavenster leidt tot uitval

jjge jjge op xs4all.nl
Di Okt 28 09:31:05 CET 2014

On 10/27/2014 10:32 PM, Hein van Dijk wrote:
> Beste JJGe,
> Ik heb geen idee, maar als je verder wil komen raad ik je aan om te
> vermelden welke versie van Mint je gebruikt
Er staat Mint 17 Qiana op. MATE 64 bit. En alle updates tot vandaag aan
toe zijn verwerkt.

Heb je nu een idee? Vast niet. De reden dat ik de detailinfo weggelaten
had was dat die me op dit moment weinig relevant toescheen: dit gedrag
is nmm voor elke versie gewoon fout en zou onmiddellijk gemeld en
hersteld moeten zijn. En dan zou er iemand iets over gehoord kunnen
hebben...

>   en of je iets aan de
> configuratie veranderd hebt.

Nee. Nou ja, ik heb de desktop ingericht, natuurlijk, maar dat zul je
niet bedoelen. Niets essentieels. Denk ik. Maar zie verderop...

>   Misschien doe je er ook beter aan om je
> geluk te beproeven op het Mint-forum.

De link die je gaf, verwees naar een discussie uit 2005, die volgens mij
ook zonder oplossing afliep. De suggestie van CTRL-ALT-D heb ik
uiteraard geprobeerd, maar die doet precies hetzelfde... Ik ben nog aan
het nadenken over een manier om het nog eens ter sprake te brengen.
> Tip1: maak een nieuwe gebruiker aan en kijk of het probleem zich daar
> ook voordoet. Zo ja, dan zit de fout (zeker) in een van de verborgen
> configuratiefiles van de gebruiker.

Dat was een goede suggestie. Bij een andere gebruiker gaat het wel goed.
Dan maar eens zoeken waar de configuratiefiles zitten.

O ja, ik zag inmiddels ook dat er bij het openen van de applicatie geen
knoppen op de menubalk verschijnen. Dat geeft iig een duidelijke
suggestie waar ik moet zoeken.