[linux] audio devices

Dick Kampman dkampman op telfort.nl
Za Aug 15 10:05:05 CEST 2015

De commandolijn is hier, denk ik, wel de aangewezen weg. Van belang zijn
commando's zoals "aplay" en "arecord". Om sound te kunnen opnemen moet
in je home-directory een bestandje ".asoundrc" aangemaakt worden. De
inhoud daarvan tref je in de manpage van "arecord" onder "examples".

Van belang zijn ook commando's als: alsactl, alsactl_init en alsamixer.

Succes.

--
Dick Kampman
Bottemaheerd 115