[linux] Re: audio devices

jjge jjge op xs4all.nl
Vr Aug 14 19:22:59 CEST 2015

On 08/14/2015 07:05 PM, Arjan van Lent wrote:
> Ik ging er van uit dat je een ouderwets cassettedeck hebt aangesloten met
> een Jack kabel op je interne geluidskaart. Heb je een USB cassettedeck of
> een externe USB geluidskaart?

Ik heb een USB cassettedeck. Er komt een USB kabel uit (en er is ook een
audioingang, maar die gebruik ik niet).
> Wanneer je een apparaat aansluit herkend het systeem alle kanalen die dit
> apparaat heeft. Een USB cassettespeler zou als stereo of line apparaat
> gezien moeten worden en van een externe geluidskaart worden alle op het
> apparaat aanwezige in/uitgangen weergegeven en zit de cassette op het
> kanaal waarop je deze hebt aangesloten.

ja, maar ik heb die cassette helemaal niet "aangesloten".Ik heb hem erin
gestopt, en toen de USB kabel ingeplugd. En dan krijg ik ineens al die
devices, zoal front mic en rear mic (die het dus wel doen, al heb ik het
verschil nog niet kunnen ontdekken) en line en CD, die het niet doen.
Dus dan vraag ik me al eenvoudige BL af, hoe ik een en ander in relatie
breng (behalve door proberen, natuurlijk, want dat heb ik al gedaan.
Maar mijn gehoor is nou eenmaal niet perfect meer :-( ).

> Met het menu bedoelde ik het desktop menu, daarin vind je meestal een help
> of handleiding item. In die handleiding vind je (afhankelijk van de
> distributie en desktopomgeving die je gebruikt) vaak best veel informatie
> in het gedeelte over audio en audio hardware.

En dan vraag ik weer: welk desktop menu? Kennelijk niet audacity, maar
welk dan wel? Mijn desktop manager is xfce.