[linux] Re: audio devices

jjge jjge op xs4all.nl
Za Aug 15 18:36:18 CEST 2015

On 08/15/2015 05:39 PM, jjge wrote:

> [...]

Toch heb ik het gevoel dat dat argument niet helemaal opgaat... Ik ben
er redelijk zeker van dat USB chips door een beperkt aantal bedrijven
ontwikkeld worden, en dat die gewoon de USB standaard hanteren. De
ontwikkelaars van een product hebben dan weinig keus, ze nemen gewoon de
betaalbaarste chip, en wat daarop zit.

En laten we de grote boze wolf maar met name noemen: ik denk dat audio
onder Linux en Windhoos echt niet zoveel verschilt: een microfoon is ook
onder Windows een microfoon. En Windows applicaties aanpassen? Ja, het
kan, maar in de bij dit apparaat bijgeleverde CD zit gewoon Audacity, en
bij mijn weten verschilt dat niet echt essentieel tussen L en W.