[linux] Re: audio devices

jjge jjge op xs4all.nl
Za Aug 15 17:39:45 CEST 2015

On 08/15/2015 04:58 PM, Arjan van Lent wrote:
> Zo te horen heeft je cassette deck een ingebouwde geluidskaart, vandaar
> alle kanalen. Zoals al eerder aangegeven werd heeft Linux geen prioriteit
> bij ontwikkelaars dus kan het weleens voorkomen dat apparaten anders
> herkend worden dan bedoeld is en soms worden er zelfs kanalen weergegeven
> die niet eens aanwezig zijn op die geluidskaart. Vaak ligt dit aan de
> standaard instellingen van je Linux distributie en/of desktop.
> Als je de mic uitgang stereo ontvangt in audacity dan is dat waarschijnlijk
> bij jou ook het geval gezien een mic normaliter mono is.

Of... het kunnen natuurlijk ook twee identieke kopieën van een
monosignaal zijn.
Ik heb geen cassette van de Mattheüs Passion, daarbij zou je het
verschil kunnen zien, maar de meeste opnamen zijn niet zo uitgesproken
stereo.

Ik weet trouwens toch niet of ik met dit apparaat veel verder kom: ik
hoor ook wat "zwevingen", en ik vrees dat dat toch maar één oorzaak kan
hebben, het loopwerk.

Tja, ik kan ook een gewone cassetterecorder op de geluidskaart
aansluiten, maar dan zit er gegarandeerd een analoog stuk tussen...