[linux] /home map veilig stellen..

Fred fred.d op xs4all.nl
Wo Aug 26 09:22:51 CEST 2015

Ik gebruik op een laptopje Debian 3.2.60 en heb een poging gedaan deze
met apt-get dist-upgrade te upgraden. Dit is door waarschijnlijk ruimte
gebrek mislukt. Teneinde wat meer ruimte te krijgen ben ik bewapend met
midnight comander even door wat /var en /tmp director's wat wezen deleten.
Dit leverde onvoldoende op waarna ik apt-get clean toepaste.

Dit werkte wel!

Het gevolg van mijn actie is dat  mijn grafische omgeving niet meer
werkt en ik met de command-line bijna niet uit de voeten kan. Het
grootste probleem wat ik nu heb is dat ik wat bestanden in mijn /home
map wil veilig stellen. Overigens is de reden dat ik deze actie
uitvoerde dat ik met ssh geen verbinding kon krijgen met deze laptop.

gr Fred