[linux] Re: /home map veilig stellen..

Willem Ligtenberg willem op wligtenberg.nl
Wo Aug 26 09:26:41 CEST 2015

Hoi Fred,

Als je een externe hard disk hebt met voldoende ruimte, dan zou ik een
rsync doen van je home naar je externe hard disk.
Als die om de een of andere manier niet gedetecteerd wordt (of je er
geen hebt), en de laptop heeft een internet verbinding
(en je een andere machine met een ssh server hebt) dan zou ik gewoon een
rsync van je home directory doen vanaf je laptop naar je andere machine.
Met rsync -avz wordt ook alles gecomprimeerd zodat de overdracht sneller
zou moeten gaan.

Vriendelijke groeten,

Willem

PS: Idee voor de toekomst, zorg dat je elke dag een back-up van (de
belangrijke folders in) je home directory maakt.
Rsync of duplicity kunnen daarvoor gebruikt worden.