[linux] Re: /home map veilig stellen..

Wo Aug 26 11:00:33 CEST 2015

Aldus schreef Fred op Wed, Aug 26, 2015 at 09:22:51AM +0200:
> Ik gebruik op een laptopje Debian 3.2.60 en heb een poging gedaan deze
> met apt-get dist-upgrade te upgraden. Dit is door waarschijnlijk ruimte
> gebrek mislukt. Teneinde wat meer ruimte te krijgen ben ik bewapend met
> midnight comander even door wat /var en /tmp director's wat wezen deleten.
> Dit leverde onvoldoende op waarna ik apt-get clean toepaste.
>
> Dit werkte wel!

Nu is het niet erg duidelijk hoeveel schijfruimte u had, nu hebt, en
hoeveel u benodigt voor de nieuwe versie.

Hebt u een back-up gemaakt voor u aan de upgrade begon?

Als u een andere Linux doos hebt, kunt u met NFS alle files daarheen
kopiƫren.

> Het gevolg van mijn actie is dat  mijn grafische omgeving niet meer
> werkt en ik met de command-line bijna niet uit de voeten kan. Het
> grootste probleem wat ik nu heb is dat ik wat bestanden in mijn /home
> map wil veilig stellen. Overigens is de reden dat ik deze actie
> uitvoerde dat ik met ssh geen verbinding kon krijgen met deze laptop.

Wat is het probleem met SSH? Uw firewall?

> gr Fred

Suc6,

Daniel

--

		Beware of logic, for it leads to paradox.
		Steer clear of paradoxes, for they defeat logic.