[linux] Re: /home map veilig stellen..

Fred fred.d op xs4all.nl
Wo Aug 26 14:22:29 CEST 2015

Op 26-08-15 om 09:32 schreef Paul Slootman:
> Dat is of erg oud, of een verkeerd nummer. Huidige versie Debian is 8.
> Bedoel je soms 3.2.60 als kernel versie?
Dat klopt... kernel 3.2.60..
> Met apt-get clean ruim je dus gedownloadde packages op uit de cache.
> Je hebt daarna dus de apt-get dist-upgrade afgemaakt?
Ik heb daartoe wel een poging gedaan maar dit is toen niet meer
vlekkeloos verlopen.
Van te voren geen backup gemaakt en ook niet gekeken naar hoeveel
schijfruimte er nog vrij en/of nodig was..

> Ik zou een USB stick gebruiken en dan je homedir met tar op de stick

Ik heb ook een poging gedaan met een USB stick maar dit lukte mij niet.
Nu met jou uitleg en beschrijving bij de hand wil ik dmesg bekijken om
te vinden hoe de kernel die stick herkent, maar dmesg is niet te vinden.
Ook niet na een updatedb met locate dmesg. Ik heb in een poging wat
ruimte vrij te krijgen de /var/log/ geleegd, maar dmesg wordt toch
steeds opnieuw gemaakt...?