[linux] Re: /home map veilig stellen..

Derry cl3m0t op gmail.com
Vr Aug 28 16:08:57 CEST 2015

Fred <fred.d op xs4all.nl> schreef op 26 augustus 2015 15:13:36 CEST:

>zetten,
>>
>Bedankt voor de tip. Dat is in elk geval een mogelijke oplossing.
>Maak ik ondanks het onderwerp, toch even misbruik van de gelegenheid...
>Zou jij (in mijn geval als noob) Ubuntu boven Debian verkiezen..?
>
>Fred
Dag Fred,
Nog even een late reactie. Als je een aparte partitie hebt voor /home, dan kan je ook bij een nieuwe installatie dezelfde partitie gebruiken voor /home zonder die te hoeven formatteren. Je behoudt dan alle data van je oude /home.
Met de commando 'mount' (zonder optie) kan je zien welke partitie voor /home wordt gebruikt, die kan je voor de zekerheid even noteren (bijv. sda6), die je dan bij de nieuwe installatie voor /home gebruikt *zonder* te formatteren.

Groet,
Derry