[linux] Re: weerbarstige router

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Jul 7 11:43:59 CEST 2015

On Tue 07 Jul 2015, paai wrote:

> er is nog een ding wat me ergert. Er zit nog een router in het systeem
> die wel zichtbaar is in de lijst hosts van de hoofd-router, maar zich
> niet laat aanspreken op z'n http-interface voor instellingen enzo. Dat
> wil zeggen...
>
> Hij is zichtbaar als 192.168.178.22, pingt ook, wifi werkt en als ik
> erachter ga zitten op het 192.168.5.x netwerk kan ik hem met 192.168.5.1
> aanspreken en de instellingen wijzigen. Maar ik zou dat ook graag vanaf
> de andere PCs willen.

De meeste routers zijn niet vanaf de WAN kant te administreren, da's een
feature... dat kun je meestal wel toestaan via de instellingen.

Nu moet je het zelf weten, tweemaal NAT doen; ik zou het niet willen in
m'n eigen netwerk, daar krijg je vage dingen van. Ik zou 'm gewoon via
de LAN kant aansluiten en 'm opnemen in het 192.168.178.0/24 netwerk.

Paul