[linux] Re: ~$ scangearmp2,Segmentatiefout

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Mrt 4 16:12:28 CET 2015

On Wed 04 Mar 2015, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Bevat dat programma ook de symbol table? Zo niet, dan is het moeilijk om
> de core dump te analyseren en het probleem op te lossen.

Vaak kun je met "strace scangearmp2" zien waar het ongeveer mis gaat,
vermoedelijk een shared library van een verkeerde versie ofzo waar niet
op gecontroleerd wordt. In de strace output zie je dan een shared lib
geladen worden en daarna crashen, dan is die wschl. het probleem.

Ik heb nog scangearmp zonder 2 voor mn MG7150 en die doet het (gelukkig)
prima (64 bit omgeving).

Paul