[linux] Re: wifi printer

Zo Mrt 15 14:59:54 CET 2015

Aldus schreef hans paijmans op Sun, Mar 15, 2015 at 01:40:38PM +0100:
> Ander probleem op de zondagmiddag, mijn vrouw heeft zo'n wifi printer
> (HP3050). Ik wil die printer op mijn 192.168.178... netwerk hebben, maar
> hij installeert zichzelf steeds op een ander nummer (196.254.164.146 of
> zo) en is dan alleen zichtbaar vanaf de computer waar hij is geinstalleerd.

Sommige PC's en apparaten voorzien zichzelf automagisc hvan een IP adres
in dat bereik - niet het meest nuttige feature.

> Als ik dan in het printermenu het IP-nummer verander in een
> 192.168.178.101 met natuurlijk 255.255.255.0 als netmask en
> 192.168.178.1 als gateway, is het kreng weer helemaal onzichtbaar.
>
> Is daar iets aan te doen?

Als je het apparaat oranje verft, dan is het niet meer onzichtbaar:-]

Als het apparaat op dat adres is geconfigureerd, dan zou je dat adres
ook moeten kunnen pingen. De meeste netwerkproblemen pak je aan met een
sniffer. Voor gewone netwerken meestal Wireshark, voor Wifi is er een
progje dat Kismet heet.

Suc6,

Daniel

--

		People who bought this story also bought....