[linux] Re: hostnames

meine trialero op gmx.com
Zo Mrt 15 18:02:04 CET 2015

> Alledrie hebben ze een hostname, die met 'hostname' ook wordt
> gerapporteerd. Het vervelende is dat de routers alleen van de apple de
> hostname zien, maar niet van de twee gewone pc's.

ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'wat de routers zien'...
routers MV?

kunnen alle machines elkaar wel pingen op hun hostname?

hier heb ik op alle vier de Linux boxen een statisch IP en een /etc/hosts file
met daarin alle IP adressen en de bijbehorende hostnames. dan weten ze
elkaar feilloos te vinden. hosts file kan je één keer maken en die op
alle machines zetten. 2x Mint en 2x Fedora. Mint wil een aangepaste
hosts file nog wel eens wegkieperen, vraag me niet waarom.

de router heeft alleen een lijst met MAC adressen om vreemde wifi
klanten te weren.

enige exoot is een puber laptop met W7. daar lever ik alleen geen
ondersteuning aan, W7 network config is vreselijk. die hangt aan het
netwerk met HP als hostname en kiest een eigen IP adres uit de beperkte
range die open staat.

--

//meine