[linux] Re: wifi printer

meine trialero op gmx.com
Zo Mrt 15 18:15:09 CET 2015

> Ander probleem op de zondagmiddag, mijn vrouw heeft zo'n wifi printer
> (HP3050). Ik wil die printer op mijn 192.168.178... netwerk hebben, maar
> hij installeert zichzelf steeds op een ander nummer (196.254.164.146 of
> zo) en is dan alleen zichtbaar vanaf de computer waar hij is geinstalleerd.

misschien die printer ook in het hosts lijstje opnemen? verandert alleen
niets aan verspringende IP adres.

heb even op het net gekeken, voor de HP3050 zijn er best wel een aantal
beschrijvingen hoe je het IP aanpast en de printer zichtbaar maakt. zo
diagonaal lezend lijkt het er op dat je eea in ieder geval in de browser
moet bevestigen omdat er anders niets gebeurt. lees tussen alle reacties
ook wel wat strubbelingen. uitproberen als klusje voor de zondag_avond_

gezocht in duckduckgo = HP3050 change IP address (XQQ, heb het nog
steeds niet voor elkaar om iets in urxvt te plakken...)
--

//meine