[linux] Re: hostnames

Arjan van Lent arjan.van.lent op gmail.com
Ma Mrt 16 12:56:45 CET 2015

Statisch betekend alles zelf invullen. Zoals je de hosts files op je
clients hebt ingevuld zal je dus ook op je modem handmatig moeten invullen
of zoals word voorgesteld een eigen DNS server instellen.
Een ander goed alternatief wanneer je modem dit ondersteund is dhcp
adressen reserveren. Je geeft dan in de modem een IP aan voor een bepaald
mac adres en de modem en je dhcp clients regelen de rest. Zo hebben je
clients altijd hetzelfde IP maar dan via dhcp.
De reden dat de hostname van je mac wel word weergegeven kan liggen aan
dependencies van je drivers, die kunnen afwijken van die op je andere
systemen.